Najczęściej czytane

Posted by : Unknown poniedziałek, 10 marca 2014

Tadadadadam! Przed wami kolejna część cyklu "5 pytań do...". Tym razem udało mi się zamienić parę słów z Magdą Sierpińską. Studiuje ona kreację plastyczną z grafiką użytkową. W swych pracach często wykorzystuje motywy historyczne, choć nie tylko. Nie przedłużając, zapraszam do przeczytania wywiadu. :) Aha, oczywiście wszystkie poniższe rysunku są autorstwa Magdy.



Skaner/grafika komputerowa

1. Niewiele kobiet zajmuje się rysowaniem/malowaniem postaci historycznych. Dlaczego Ciebie akurat tak do tego ciągnie? 

Zawsze ciekawiło mnie "kim jestem" i "skąd pochodzę". Odkąd tylko pamiętam interesuję się historią,  już w szkole podstawowej była jednym z moich ulubionych przedmiotów. Będąc w liceum zajmowałam się raczej grafiką użytkową,  nigdy nie myślałam by wykorzystać "umiejętności plastyczne" do popularyzacji historii. Dopiero na studiach, przy poszukiwaniu inspiracji, natrafiłam na wiele ciekawych materiałów związanych z polską historią. I tak to się właśnie zaczęło. 

Zdaję sobie sprawę, że tematy patriotyczno-historyczne nie są zbyt częstym obiektem zainteresowań kobiet. Trudno jest mi odpowiedzieć na Twoje pytanie, jednakże wydaje mi się, że kieruje mną ogromny szacunek dla naszych bohaterów i chęć przybliżenia ich historii osobom, które nigdy wcześniej o nich nie słyszały.



2. Kiedy w Twojej głowie pojawiła się po raz pierwszy myśl: "Powinnam się tym zająć na poważnie"?

Prawdę mówiąc całkiem niedawno, bo kilka miesięcy temu. Spotkałam wtedy ludzi, których tak jak mnie interesuje historia. Między innymi profesor malarstwa, który całkowicie poparł moją inicjatywę podjęcia się tematów historycznych na zajęciach. Otrzymałam wiele cennych rad, poznałam mnóstwo utworów i dzieł wybitnych polskich artystów,  które stały się dla mnie inspiracją. Mimo tego, że tematy historyczno-patriotyczne są bardzo trudne, postanowiłam się ich podjąć - ukazać ludziom piękno polskiej historii oraz spróbować przynajmniej w kilku procentach przekazać im swoją miłość do Ojczyzny.



3. Czy miałaś w swoim życiu chwile zwątpienia?

Oczywiście, że tak. Jak wcześniej wspominałam historia jest skomplikowanym tematem. Trzeba pamiętać,  że to co robię nie zawsze będzie spotkać się z przychylnymi opiniami. Często wydaje mi się, że moje umiejętności i wiedza są zbyt małe,  że temat po prostu mnie przerasta. Wtedy staram się motywować tym iż to co tworzę jest po to, by upamiętnić niezwykłych ludzi, nie raz naszych rówieśników, którzy dla nas, przyszłych pokoleń,  oddawali życie w imię wolnej Polski.




4. Rysowanie stało się twoim sposobem na życie,  czy moze traktujesz je tylko jako hobby?

Tworzenie stało się moim sposobem na życie już po pierwszym semestrze w Instytucie Sztuki. Aktualnie nie mogę wyobrazić sobie dnia bez szkicowania czy wymyślania nowych projektów.  Oczywiście w swojej twórczości staram się nie zamykać tylko w tematyce historycznej, lubię także miedzy innymi motywy zwierzęce,  surrealistyczne czy steampunk'owe. Marzę o tym by po ukończeniu studiów znaleźć pracę związaną ze swoją pasją.



5. Jakie rady udzieliłabyś początkującym?

Bardzo trudne pytanie, ponieważ wciąż sama jestem osobą początkującą. Jednak przede wszystkim trzeba pamiętać o wytrwałości,  cierpliwości i systematycznej pracy. Nie wolno osiadać na laurach, ani poddawać się gdy usłyszymy słowa krytyki - to powinno nas dodatkowo mobilizować do stawiania poprzeczki coraz wyżej. Jak to się mówi - talent to tylko 10%, reszta to ciężka praca ;)




Więcej prac Magdy znajdziecie na jej fanpage'u (klik!). Możecie także zakupić koszulkę, przy tworzeniu której współpracowała  - pod tym linkiem.

{ 1 komentarze... read them below or add one }

  1. jej, bardzo ciekawe prace. mega utelantowana dziewczyna.. malarstwo historyczne nigdy mnie szczególnie nie ciekawiło, ale Magda przedstawia kompletnie inny punkt widzenia. a rzekotka w pudle - arcydzieło!

    OdpowiedzUsuń

- Copyright © Kwadratura Koła - Date A Live - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -