Najczęściej czytane

Posted by : Unknown wtorek, 8 stycznia 2013

Mała nowość na moim blogu, postanowiłem umieścić również kilka recenzji. Ta jest dość specyficzna, ponieważ ,,Carthan" został napisany przez mojego znajomego. Książka ta jest dostępna w całości za darmo, link podam na końcu tekstu.



Za każdym razem, gdy włączałem najnowszego Action Maga z płyty CDA, liczyłem na przeczytanie wartościowej, wciągającej opowieści. Moje oczekiwania jak zwykle spełnił Marcin Ślęzak. Tym razem jego opowieść „Carthan” wciągnęła mnie bez reszty.



Jest to historia o nastoletnim chłopcu Roksie. Jest on mieszkańcem Krakowa, szarym, zwykłym nastolatkiem. Czy na pewno? Poznajemy go, podczas przylotu jeźdźca Carthana na jego smoku Iridi. Okazuje się, że młodzieniec jest Wybrańcem, ostatnią deską ratunku dla krainy pełnej elfów, krasnoludów i innych baśniowych stworzeń. Podczas teleportacji do świata Carthana z Roksem przenosi się Eliza – jego piękna dziewczyna.

Opowieść snuta przez mistera potrafi wciągnąć bez reszty. Widać wzorowanie się na najlepszych książkach fantasy. Miłośnicy Tolkiena czy Paoliniego znajdą tu coś dla siebie. Są nieoczekiwane zwroty akcji, wielkie bitwy, na końcu również walki w dwóch różnych światach, naszym oraz baśniowym. Największym plusem był dla mnie sam główny bohater – Rox. Jego rozterki nad tym kim jest, czy może CZYM się stał, są jak dla mnie fenomenalnie opisane. Zresztą widać, iż cały utwór autor dobrze sobie przemyślał. Z każdym z pierwszoplanowych bohaterów można się w pewien sposób utożsamić. Akcja idzie wartko, a cała historia trzyma w napięciu. Nie obyło się jednak bez wad. Niektóre walki toczyły się jak dla mnie zbyt szybko, czytelnik dopiero co się wciągnął, a tu już koniec pojedynku. Na szczęście nie jest to duży minus. Gorzej, że niektóre rzeczy przychodzą Roksowi ewidentnie zbyt łatwo. Dobrym przykładem jest tu prośba chłopaka o pomoc w walce z demonami ich odwiecznych rywali – Braam. Potężne stwory od lat nienawidzą ludzi, a nastolatek przekonuje ich do sojuszu w jednej wypowiedzi? Cóż, dla mnie jest to trochę naciągane.

„Carthan” jest dobrym przykładem na to, że warto czytać Action Maga. Zupełnie za darmo możemy zapoznać się z dobrze napisaną powieścią fantasy. Na drobne niedoróbki można przymknąć oko, a historia wciąga bez reszty. Warto!



Ocena: 8+/10

Plusy:

- genialny główny bohater i jego rozważania
- wciągająca fabuła
- jest klimat!
- dwa wymiary – ludzi i baśniowy
- ciągłe napięcie
- autor inspiruje się od najlepszych
- do przeczytania za darmo w AM


Minusy:

- trochę za krótkie
- ubogo opisane walki (niektóre)
- pewne rzeczy zbyt łatwo głównemu bohaterowi przychodzą


Tytuł: Carthan
Autor: Marcin Ślężak
Gdzie można przeczytać: tutaj
Wydawca: Action Mag




{ 3 komentarze... read them below or Comment }

  1. Haha - potwierdzam. Pamiętam, że byłam pierwszą osobą która poświęciła się na przeczytanie fragmentu i porządne skomentowanie - to fajnie zobaczyć jak po jakimś czasie ktoś się rozwinął, a ty przyłożyłeś małą cegiełkę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem jedną z osób, które wiedziały o Carthanie zanim został opublikowany. Stwierdzam, że jest cudowny, a pisarz jeszcze lepszy ;)

    OdpowiedzUsuń

- Copyright © Kwadratura Koła - Date A Live - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -